Lurer du på hvordan vår returordning fungerer, eller hvordan du blir kunde hos oss? Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål. Kanskje du får svar på det du lurer på her?
Hvordan blir jeg kunde?
For å bli kunde hos Norsk Lastbærer Pool ønsker vi at du leser avtaleskjema, avtalebetingelser og våre regler først. Når det er gjort, undertegner du en kundeavtale og sender denne til oss.
Her finner du all informasjon du trenger for å bli kunde hos oss.
Hvem kan leie plastkasser?
NLP sine produkter er laget for dagligvarebransjen. Det vil si at både leverandører, grossister og dagligvarebutikker nyter godt av ordningen og våre produkter.
Dersom du ønsker å leie NLP plastkasser, må du kontakte oss for mer informasjon. Det er viktig for oss at du får den løsningen som passer best for deg, og da må vi ha oversikt over systemet dere bruker. Har du lyst til å bli kunde hos oss? Kontakt oss her for mer informasjon.
Hvem kan leie plastpaller?
Norsk Lastbærer Pool ble opprettet for å løse utfordringer i alle dagligvarebransjens ledd. Målet var å utvikle et effektivt, standardisert og bærekraftig system. Våre plastpaller kan derfor leies av grossister og leverandører i dagligvarebransjen.
For å leie våre plastpaller er du nødt til å fylle ut og sende inn et sertifiseringsskjema NLP Plastpall for automasjon
Hvordan fungerer returordningen?
Vår returordning fungerer slik at kundene leier våre produkter, og at produktene er i rotasjon mellom oss og kundene. Når du registrerer deg som kunde, får du tilgang til vår webportal. Her kan du enkelt bestille de lastbærerne dere har behov for.
Lastbærerne sendes ut fra vårt hovedlager, eller fra lageret til en grossist i nærheten av deg. Deretter sendes tomme lastbærere tilbake til vårt lager for vask og eventuell reparasjon, før de kan sendes ut til nye kunder.
Hva koster det å bruke NLP sitt system?
Hvis du har lyst til å bruke våre plastpaller og -kasser, betaler du døgnleie. Det betyr at du betaler en liten sum for hvert døgn du har lastbæreren stående i din butikk eller på ditt lager.
Her finner du en oversikt over prisene på våre produkter.
Hvordan kan NLP gjøre arbeidshverdagen min enklere?
Våre lastbærere kan gjøre arbeidshverdagen enklere, fordi de har standardiserte mål som både egner seg godt for automasjon og for utstilling i butikk. I tillegg bidrar de til å redusere matsvinn, fordi varene er godt beskyttet under frakt og transport.
Her kan du lese mer om vårt smarte logistikksystem for leverandører og grossister.
Kan jeg bruke min egen transport?
Ja, det er fullt mulig for deg å bruke din egen transport. Da henter du kasser selv, enten hos oss eller direkte hos grossist. Det eneste du må gjøre er å 1) være kunde hos oss, 2) bestille de produktene du ønsker i vårt system, og 3) hente varene når de er klare. Du får en e-post med informasjon om hvor og når produktene kan hentes.
Er kassene hygienisk rene?
Våre plastkasser vaskes alltid når de kommer inn til vårt hovedlager på Langhus, men vi følger ikke mattilsynets hygienekrav. Det betyr at matvarer må være pakket inn i egen emballasje før de legges i våre plastkasser.
Kan jeg kjøpe NLP sine produkter?
Nei, det er dessverre ikke mulig å kjøpe våre produkter. NLP plastpaller og -kasser er kun tilgjengelige for leie til en fast døgnleie. Ønsker du å leie noen av våre produkter? Her kan du lese mer om hvordan du blir kunde hos oss.